Методичний супровід

Інклюзивна освіта сьогодні 

       Інклюзивна освіта як забезпечення права на рівний доступ до якісної освіти усіх дітей набуває дедалі більшого значення і розвитку в Україні. Це пов’язано із багатьма чинниками, зокрема: активністю батьків дітей із порушеннями психофізичного розвитку щодо забезпечення можливості для їхніх дітей навчатися у закладах освіти разом зі своїми однолітками та проживати в сім’ї, діяльністю громадських організацій, міжнародними зобов’язаннями держави, що зумовлюють відповідну державну політику, та інші.

      Починаючи з 2011 року, відповідні зміни щодо забезпечення інклюзивної освіти введено у законодавчі та нормативно-правові документи, що стосуються усіх ланок освіти – дошкільної, загальної середньої, вищої.
       Забезпечення умов для запровадження інклюзивного навчання, робота команди психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП, особливості роботи вчителя та роль асистента вчителя в інклюзивному класі, значення корекційно-розвиткової роботи з такими дітьми, роль батьків в освітньому процесі їхньої дитини, обговорення переваг, викликів та особливостей організації інклюзивного навчання в школах – це коло питань, що були порушені на семінарі-практикумі заступників директорів закладів загальної середньої освіти Лубенської територіальної громади на тему «Створення комфортних умов для розвитку дитини з особливими освітніми потребами», який відбувся 08 травня 2024 року на базі Першої гімназії імені Матвія Номиса.
       Директор закладу Тетяна Сергієнко, його заступник з виховної роботи Марина Полигач ознайомили присутніх із матеріально-технічною базою щодо забезпечення інклюзивної освіти та поділилися досвідом роботи адміністрації і педагогічного колективу із даного питання.



       Директор Інклюзивно-ресурсного Центру Наталія Москальова наголосила на необхідності співпраці ІРЦ, закладів загальної середньої освіти та батьків дітей з ООП.



       
Захід був проведений у формі квесту «Відкрий світ». Учасники працювали в п’яти локаціях.

     Робота першої локації «Єднання заради успіху» була присвячена роботі членів команда психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами. Заступник директора з виховної роботи Полигач Марина ознайомила присутніх із особливостями організації та роботи команди психолого-педагогічного супроводу.
        Друга локація «Асистент вчителя - супергерой інклюзивної освіти» розкрила роль асистента вчителя в інклюзивному класі. Асистенти вчителів: Карнаух Анна, Овчаренко Марина, Ткалун Світлана розповіли про роль та особливості роботи асистента вчителя.
       Наступна локація - «Учитель інклюзивного класу: місія можлива». Із особливостями роботи вчителя в інклюзивному класі присутніх ознайомили вчитель початкових класів Ірина Головань та вчитель історії Ірина Нестеренко, які поділилися досвідом формування ключових компетенцій дітей з особливими освітніми потребами у початковій школі та зосередили увагу на особливостях вивчення історії в 5 класі за програмою, адаптованою для дитини з ООП.



    У локації «Сходинки до успіху» працювали Людмила Іващенко, асистент вчителя та корекційний педагог, та Наталія Глібова, вчитель фізичної культури. Вони ділилися власним досвідом проведення корекційних занять із дітьми з особливими потребами Присутні вкотре пересвідчилися у неоціненному значенні корекційно-розвиткової роботи з такими дітьми та зупинилися на специфіці її проведення відповідно до труднощів учнів.
         Робота в локації «Емоційна стійкість» допомогла зрозуміти необхідність психологічної підтримки дітей з ООП. Психолог закладу Юлія Фролова надала учасникам семінару практичні поради, як оцінювати і розуміти стан дитини з особливими освітніми потребами, пояснила причини небажаної поведінки дітей та способи її профілактики. Присутні отримали рекомендації, як правильно будувати базові навички комунікації та взаємодії з особливими дітьми, познайомилися на практиці з дієвими вправами та техніками подолання стресу у дітей. На завершення спілкування визначилися з умовами, які потрібні для забезпечення комфортного простору дітей з особливими освітніми потребами для найкращого їх розвитку у закладі освіти.



      

        У кожній локації учасники груп виконували практичні завдання відповідно до тематики (визначали переваги інклюзивної освіти для дітей з ООП та учасників освітнього процесу, мали можливість виготовити власноруч ляльку-мотанку, символ української культури, скласти «Історію із торбинки», спробувати окремі методики роботи з такими дітьми).



     
У роботі семінару взяла участь мама дитини з ООП.
      У заключній частині семінару всі присутні вкотре переконалися, що кожна дитина є унікальною і має свої особливості. І саме колектив Першої гімназії має значний позитивний досвід у створенні комфортних умов для навчання всіх дітей.
      Семінар-практикум пройшов на високому організаційному, науково-методичному та фаховому рівні.
       Організаторам заходу вручено сертифікати Центру.
       У роботі семінару – практикуму взяли участь Мирослав Костенко, начальник Управління освіти, Надія Січкар, директор ЦПРПП, працівники ЦПРПП та ІРЦ, Наталія Москальова, директор ІРЦ.



     Центр професійного розвитку педагогічних працівників висловлює глибоку вдячність адміністрації та педагогічному колективу гімназії за реалізацію інклюзивного навчання, використання нових ідей, методів і прийомів у практику своєї роботи працівникам закладу:

·  Сергієнко Тетяні Григорівні, директору гімназії;

·  Полигач Марині Олександрівні, заступнику директора з виховної роботи;

·  Педоряці Оксані Іванівні, заступнику директора з навчальної роботи;

·  Даценко Людмилі Анатоліївні, заступнику директора з навчально-виховної роботи;

·  Фроловій Юлії Михайлівні, асистенту вчителя, практичному психологу;

·  Головань Ірині Анатоліївні, вчителю початкових класів;

·  Нестеренко Ірині Миколаївні, вчителю історії;

асистентам учителів:

·  Карнаух Анні Олександрівні;

·  Овчаренко Марині Валеріївні;

·  Ткалун Світлані Миколаївні;

·  Іващенко Людмилі Олександрівні;

·  Глібовій Наталії Миколаївні, вчителю фізичної культури;

·  Сень Валерії Сергіївні, педагогу-організатору;

·  Даценко Вілені Станіславівні, соціальному педагогу;

·  Нагаль Тетяні Сергіївні, вчителю трудового навчання.

                                        Психолог ЦПРПП   Людмила КРАВЦОВА

Семінар-практикум заступників директорів шкіл 

         Нова українська школа – ключова реформа Міністерства освіти і науки України, метою якої є створення школи, у якій здобувачі освіти будуть навчатися із задоволенням і яка даватиме учням не лише знання, а й уміння застосовувати їх у житті. Школи, у якій прислухаються до думки дітей, вчать їх мислити критично, не боятись висловлювати власну думку, бути відповідальними громадянами своєї країни. Школи, де панують взаєморозуміння та співпраця усіх учасників освітнього процесу.
     Людиною, на якій тримається реформа НУШ, є , безперечно, учитель. Сьогодні він отримав свободу дій – обирати навчальні програми, експериментувати, імпровізувати. Цю свободу дає йому Закон України «Про освіту». Наші педагоги постійно навчаються на курсах підвищення кваліфікації, тематичних тренінгах, вебінарах, майстер-класах й отримані знання успішно застосовують в освітній діяльності.
     Реформа розрахована на роки, адже неможливо швидко змінити освітні традиції, які існували в Україні протягом тривалого часу. Але зміни розпочалися. Ось уже протягом шести років у закладах освіти нашої громади впроваджується реформа Нової української школи.
      Оновлення змісту освіти, професійний розвиток учителів, цифровізація освітнього та виховного процесу, оцінювання якості освіти, формувальне оцінювання, наскрізні вміння учнів, діяльнісний підхід до навчання, інтегроване й проєктне навчання, формування компетентностей здобувачів освіти - ці та інших питання були порушені на семінарі-практикумі заступників директорів закладів загальної середньої освіти Лубенської територіальної громади «Пріоритетні напрямки діяльності закладу відповідно до умов упровадження НУШ», який проведено 23 квітня 2024 року на базі Гімназії імені Володимира Малика.


       
Модератор заходу, директор гімназії Світлана Коробицька провела з учасниками семінару гру –подорож «Хатина мудреця». Численні інтерактивні вправи, творчі завдання, до яких активно долучалися заступники, сприяли підвищенню рівня управлінських та інформаційно-цифрових компетентностей керівників закладів.


        Наталія Кеда, заступник директора з навчально-виховної роботи, та Ірина Макаренко, заступник директора з навчальної роботи, презентували досвід шестирічної роботи гімназії з упровадження Нової української школи у початкових та 5-6-их класах. Із результатами анкетування педагогічного колективу та учасників семінару щодо впровадження Концепції НУШ присутніх ознайомила Наталія Матвієнко, заступник директора з виховної роботи.
        Наступною частиною заходу стали «відкриті двері» в класи НУШ: на високому науково-методичному рівні уроки провели вчителі початкових класів Світлана Бган, Оксана Дерев’янко та Олена Полякова, англійської мови Юлія Кондратенко та Катерина Петренко, математики Яна Нелін, основ здоров’я Валентина Притула та інформатики Марина Радченко.




        Семінар завершився масштабним загальношкільним святом-квестом «Земля – наш дім» за участю учнів початкової школи ( модератор заходу – Тетяна Костенко, вчитель початкових класів).

          Семінар-практикум пройшов на високому організаційному, науково-методичному та фаховому рівні.
          Організаторам семінару вручено сертифікати Центру.

        У роботі семінару-практикуму взяли участь Мирослав Костенко, начальник Управління освіти, Олена Чижова, головний спеціаліст Управління освіти, Надія Січкар, директор ЦПРПП, Альона Таранець, консультант ЦПРПП, Наталія Москальова, директор ІРЦ.


     Центр професійного розвитку педагогічних працівників висловлює глибоку вдячність адміністрації, педагогічному та учнівському колективам за втілення нових ідей, методик, технологій та моделей реалізації Нової української школи в освітній та виховній діяльності гімназії:

·  Світлані Коробицькій, директору;

·  Наталії Кеді, заступнику директора з навчально-виховної роботи;

·  Ірині Макаренко, заступнику директора з навчальної роботи;

·  Наталії Матвієнко, заступнику директора з виховної роботи;

·  учителям початкових класів: Світлані Бган, Оксані Дерев’янко, Олені Поляковій, Тетяні Костенко;

·  учителям англійської мови: Олені Кондратенко, Катерині Петренко;

·  Яні Нелін, учителю математики;

·  Валентині Притулі, вчителю основ здоров’я;

·  Марині Радченко, вчителю інформатики.

 

                                         Психолог ЦПРПП    Людмила КРАВЦОВА


Діяльнісний підхід у дії 

У  період весняних  канікул в Полтавській  області продовжується  проведення практичних тренінгів-навчань серед асистентів учителів та вихователів ГПД  з питань упровадження ігрових та діяльнісних методів навчання в освітньому процесі. 28-29.03.2024р. до такого навчання долучились педагоги Лубенської громади на базі Першої гімназії ім. М. Номиса.

       Учителі працювали з Юлією Даніловою, регіональним тренером, яка продемонструвала на практиці партнерську роль педагога-дизайнера освітнього процесу, як вибудовувати взаємодію з дітьми відповідно до їхніх інтересів і потреб з урахуванням освітнього контексту.


       Усі блоки, які передбачає програма навчання, а саме: «Педагогічні стратегії НУШ», «Діяльнісний підхід в освіті», «Характеристики діяльнісного підходу», «Освітні розриви і втрати», «Наші подорожі, сувеніри, туристичні агентства»,  «Сутність та складові поняття „благополуччя” дитини», «Штучний інтелект», «Агентність дитини»….. успішно були опрацьовані. Під час пауз учителі активно продовжували спілкування, обговорювати освітні питання, ділитися досвідом та проблемами. Такий формат спілкування дає зрозуміти, наскільки глибинно вони усвідомили сутність поняття «діяльнісний підхід», його переваги та подальше застосування методики у власних щоденних професійних практиках.




         Навчання пройшло у теплій, дружній атмосфері. Педагоги генерували креативні ідеї, приймали нестандартні рішення, активно включалися у роботу, фантазували, креативно та творчо підходили до виконання поставлених завдань.

Регіональний тренер  Юлія ДАНІЛОВА

Удосконалюємося разом 

     05 березня 2024 року на базі закладу дошкільної освіти №12 «Червона шапочка» відбувся тренінг для практичних психологів та педагогів дошкільних закладів «Психологічна стійкість – запорука ментального здоров’я фахівців сфери «людина-людина»», який провела член мобільної бригади «Психічне здоров’я», учасниця проєкту «Зупинка «Я» Ольга Шишкіна.

       У ході заходу учасники розглянули фактори ризику та можливості віднайти внутрішні опори, вправлялися у вмінні знаходити внутрішні (друзі; родичі; колеги; хобі; улюблена робота; книги; матеріальні блага та гроші; корисні зв’язки; коло спілкування; соціальні статуси і ролі; співрозмовники; сусіди; знайомі) та зовнішні ресурси (знання; вміння; навички; досвід; інтереси; здібності (задатки); характер; темперамент; емоційні та психічні стани; світогляд; переконання; цінності; здоров’я; воля; настрої; інтелект; позитивне мислення; самооцінка) для самовідновлення та наповнення себе, вчилися виявляти й озвучувати свої страхи та вибудовувати «горизонтальні стосунки» із членами колективу.
        


       Із захопленням присутні виконували ресурсну вправу по створенню образу ляльки – душі української жінки (зобразили свій внутрішній та зовнішній світ, презентували свою роботу).

Усі присутні переконалися, що

·  потрібно розраховувати на себе;

·  усвідомлювати свої цінності;

·  набувати досвід (досвід справлятися у важких ситуаціях та досвід успіхів), знання та навички, віру в себе та внутрішню силу;

·  нести відповідальність за своє життя;

·  вибудовувати власні кордони;

·  відчувати баланс життєвих сфер, що виконує роль страховки.

·       

Психолог ЦПРПП    Людмила КРАВЦОВА

Семінар-практикум учителів історії та громадянської освіти 

З ініціативи Центру професійного розвитку педагогічних працівників Лубенської міської ради 03 січня 2024 року на базі Опорного закладу «Засульський ліцей» відбувся семінар-практикум учителів історії та громадянської освіти закладів загальної середньої освіти Лубенської територіальної громади на тему «Виклики шкільної історичної освіти в умовах воєнного стану»

      Це була зустріч однодумців, які тримають освітній фронт та розуміють важливість шкільної історичної освіти в умовах повномасштабної війни. Олена Больбот, учитель історії Академічного ліцею імені братів Шеметів, та Наталія Антоненко, учитель історії Академічного ліцею «Європейський», говорили про освітні втрати і способи їх подолання, про ефективні шляхи підготовки учнів до складання НМТ з історії України, про особливості сертифікації вчителів історії у 2024 р., про полікультурність української історії на прикладі діяльності єврейської громади м. Лубен.




       Для учасників семінару директор ліцею Савенков Анатолій Олексійович та юні екскурсоводи провели екскурсію залами історико-краєзнавчого музею «Історія Посульського краю», який створено на базі закладу освіти. Це була захоплива мандрівка в тисячолітню історію сіл Засулля та Солониця. Експозиція музею вражає кількістю експонатів, цікавих артефактів, продуманою композицією подачі матеріалу. Сьогодні ми зайвий раз переконалися, що історія рідного краю — це важлива складова шкільного історичного курсу.


      Висловлюємо щиру подяку директору Савенкову А.О. та працівникам ОЗ «Засульський ліцей» за ефективну організацію семінару-практикуму. Лише спільними зусиллями ми можемо долати виклики, які ставить перед нами сьогодення.

 


                                              Керівник професійної спільноти Олена БОЛЬБОТ


Дизайн сучасного уроку основ здоров’я в закладах освіти

    27 вересня 2023 року вчителі основ здоровʼя закладів освіти Лубенської територіальної громади взяли активну участь у майстерці «Дизайн сучасного уроку. Розбудова моделі сучасної школи» разом із методистом Полтавської академії неперервної освіти Таісією Ярошенко.
    Заступник директора ліцею Любов Третяк презентувала заклад, продемонструвавши активність педагогів та учнів в освітньо-виховному процесі та участь в Україно-швейцарському проєкті «Діємо для здоров’я».
    Майстер-клас по фундаменту міцного здоров
ʼя, по здоровому харчуванню та приготуванню «смачних, корисних салатів» цікаво та незвичайно провела Ольга Пасічник, вчитель основ здоров’я ОЗ «Засульський ліцей». Вона була переконливою у питаннях переходу на здорове харчування без значних обмежень.
    Експерт по відновленню здоров
ʼя та тренер тілесноорієнтованоі терапії Тетяна Ошека практично разом із педагогами активізувала додаткові резерви організму, що викликало неабияку цікавість учасників майстерки, які смакували активайзери та провели тести на виміри ресурсності організму.
    Валентина Притула ,керівник педагогічної спільноти,вчитель основ здоров’я ЗЗСО №4, поділилася із колегами методичною скарбничкою на 2023/2024 навчальний рік. налаштувала на тісну співпрацю протягом навчального року.
    Психологічний підхід до холістичного здоров
ʼя отримали педагоги від практичного психолога ліцею Олени Степаненко,виконавши дихальну гімнастику.
    На завершення майстерки всі присутні мали змогу відвідати музей ліцею разом із директором школи Анатолієм Савенковим. Вдячні адміністрації школи за можливість зустрічі у цікавому колі однодумців.
    Дякуємо ЗСУ за можливість проводити заходи.
















                                                                          Консультант ЦПРПП   Світлана ЛІСНА

Навчальні тренінги для вчителів математики

На виконання програми «Розвиток освітнього простору Полтавщини на 2021-2025 роки», затвердженої рішенням Полтавської обласної ради №47 від 29.12.2020р. з метою удосконалення професійної компетентності вчителів, забезпечення стійкого інноваційного розвитку математичної освіти і підвищення її якості 21-23 серпня 2023 року проведено каскад тренінгів для вчителів математики закладів загальної середньої освіти Лубенської ТГ з використанням дистанційних технологій.

Обласні тренери-педагоги, учителі математики: Тетяна Шелег (Лубенська загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1), Алла Демидчик (Михнівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів) та Галина Сімонькіна (Лубенська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №6) на належному науково-методичному рівні провели навчальні тренінги, учасниками яких були 48 педагогів.

На тренінгах обговорювалися актуальні питання підвищення якості математичної освіти:

·                     задачі на подільність;

·                     Power Point: помічник, перевірений часом: від теорії до практики;

·                     складання тестових завдань з комбінаторики, теорії ймовірностей та статистики;

Учителі удосконалювали навички розв’язування задач на подільність різних рівнів складності як шкільного курсу математики, так і олімпіадної математики, розв’язування рівнянь в цілих числах та задач, що приводять до таких рівнянь.

Учасники тренінгів навчались практично використовувати програму Power Point не тільки як презентацію, а й з її допомогою створювати інтерактивні плакати, віртуальні екскурсії, відеоролики та відеоуроки. Це допоможе зробити освітній процес більш різноманітним, ефективним, підвищить інтерес учнів до вивчення математики.

Учителі аналізували життєві сюжети прикладного характеру, які конвертуються в задачі з комбінаторики, ймовірності та статистики, розглядали приклади некоректно сформульованих та апеляційних завдань із різноманітних тем, вчилися виправляти помилки в таких завданнях.

Під час проведення тренінгів тренери-педагоги використовували матеріали лекцій науковців: Лося В.М. (Київський політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського), Захарійченка Ю.О. (Києво-Могилянська академія), Лозинської О.М. (Полтавська академія неперервної освіти ім. М.В. Остроградського), учителя-новатора Савельєва О.П. (Варварівський ліцей Полтавського району).

На завершення було проведено підсумкове тестування з опрацьованих тем, із яким слухачі тренінгів успішно справились.

Центр професійного розвитку педагогічних працівників висловлює щиру вдячність тренерам-педагогам Тетяні Шелег, Аллі Демидчик та Галині Сімонькіній за належний рівень організації та проведення каскаду тренінгів і бажає подальших успіхів у пропагуванні математичної освіти та підвищенні її якості.

 








                                                                                                                     Директор ЦПРПП Надія СІЧКАР


Зустріч педагогів із Антоном Бадером

На сьогодні результативні ділові стосунки склалися між освітянами закладів Лубенської громади та Луганським національним університетом імені Тараса Шевченка, який функціонує на базі Лубенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №10.

Зустрічі наших учителів із викладачами університету, участь у Міжнародній науково-практичній конференції «Наука і освіта в глобальному та національному вимірах: виклики, загрози, перспективи розвитку», видання і презентація науково-методичного альманаху «Плекаємо особистість», участь у засіданні вченої ради з нагоди 102-ої річниці від дня заснування закладу — все це значною мірою сприяє підтримці і професійному розвитку педагогічних працівників нашої громади, оновленню змісту освіти та методик навчання, що відповідають потребам формування ключових компетентностей для життя.

Одним із таких заходів у рамках засідань професійних педагогічних спільнот була онлайн-зустріч учителів історії, правознавства, громадянської освіти, предмету «Захист України» та працівників Центру із Антоном Бадером, проведена 28 березня 2023 року. Доктор політичних наук, доцент, директор навчально-наукового інституту історії, міжнародних відносин і соціально-політичних наук ДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченка», Антон Бадер ґрунтовно проаналізував проблему російсько-української війни крізь призму логіки функціонування капіталістичної світ-економіки та відповів на запитання учасників зустрічі.




 



Консультант ЦПРПП Альона Таранець


Методичні практикуми освітян Лубенщини

Професійні педагогічні спільноти — своєрідні майданчики, на яких педагоги мають можливість обмінюватися думками, інформацією, враженнями, власним досвідом.

На сьогодні в громаді функціонує 33 професійні спільноти, якими керують досвідчені, авторитетні педагоги.

Пріоритетними завданнями діяльності наших спільнот є:

·  планування та визначення траєкторії професійного розвитку (консультування, професійна та інформаційна підтримка, моніторинг професійної компетентності);

·  індивідуальний підхід до розуміння професійних запитів педагогів;

·  надання можливостей розвиватися вчителю професійно, творчо, особисто.

Протягом 27-29 грудня 2022р. — 03-04 січня 2023р. у режимах онлайн, офлайн та VIBER групах проведено планові засідання професійних педагогічних спільнот Лубенської ТГ. Освітяни активно долучилися до обговорення важливих питань:

·  особливостей викладання навчальних предметів в умовах воєнного стану;

·  роботи з додатковими джерелами знань – вимоги сьогодення; електронних інструментів сучасного вчителя;

·  удосконалення медіаграмотності педагога;

·  реалізації наскрізних змістових ліній при вивченні навчальних дисциплін;

·  алгоритмів розв’язування задач на уроках предметів природничо-математичного циклу;

·  формального оцінювання як чинника індивідуального поступу здобувача освіти;

·  ефективних методів та інструментів організації освітнього процесу у 5 класах НУШ: інновацій та особливостей;

·  оновлених програм з історії України; як викладати в умовах російсько-української війни;

·  особливостей освітнього процесу в умовах змішаного навчання (обмін досвідом);

·  психологічної безпеки освітнього середовища;

·  протидії булінгу в учнівському середовищі; впливу війни на прояви булінгу в дітей;

·  тайм-менеджменту — управління часом в умовах воєнного стану;

·  формування життєвих компетентностей молодших школярів;

·  критичного мислення як засобу формування та розвитку творчих здібностей учнів початкових класів та інших.

У засіданні вчителів-словесників взяла участь Катерина Глуховцева, доктор філологічних наук, професор кафедри української мови Луганського національного університету імені Тараса Шевченка.

Центр професійного розвитку педагогічних працівників висловлює слова глибокої вдячності керівникам педагогічних спільнот і творчих груп за високий науково-методичний рівень організації і проведення заходів:

·  Тетяні Сидоренко (ЗОШ №8);

·  Олені Павловій, Олені Жуль, Тамарі Ященко, Наталії Мішковій, Ларисі Деркач, Аллі Ясько, Любові Андрієвській, Олені Гетьман, Оксані Соколовській, Олені Прозоровській, Галині Сімонькіній, Юлії Бишевич (спеціалізована школа №6);

·  Аллі Погрібній, Олені Больбот, Людмилі Огарьовій, Ларисі Тягній (ЗОШ №2);

·  Володимиру Романенку (ЗОШ №3);

·  Оксані Педоряці, Марині Полигач (ЗОШ №1);

·  Надії Донець (ЗОШ №10);

·  Вірі Компанієць (ЗОШ №7);

·  Валентині Притулі (ЗЗСО №4).

















Директор ЦПРПП  Надія СІЧКАР


Цикл вебінарів «Медіаграмотність для освітян: практичні навички»

    У часи війни медіаграмотність стає частиною захисних механізмів українського суспільства. А вчителі, які допомагають дітям розвинути навички медіаграмотності і критичного мислення, виконують надважливу місію. Цьорічне дослідження звичок у споживанні новин українцями, яке проводить «Інтерньюз-Україна», показало: перше місце серед джерел інформації в Україні посідають соцмережі, друге — онлайн-видання, й лише третє — телебачення.

    Соцмережі — це той простір, який найбільше використовується для маніпуляцій та дезінформації. Там панують мільйони наративів, які дають хибну інформацію, дезорієнтують у просторі й творять інформаційний хаос, який допомагає нашому ворогу. Зараз важливо відрізняти фейк від правдивої інформації, захиститись від кібератак, вміти вберегтися від тролінгу та цькування в інтернеті, адже ми всі зараз вразливі.
    У зв
ʼязку з викликами сьогодення Центр професійного розвитку педагогічних працівників спільно з учителем історії Лубенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 Іриною НЕСТЕРЕНКО, яка є учасником Проєкту «Вивчай та розрізняй: інфомедійна грамотність», що реалізує Рада міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX), з 27 жовтня по 04 листопада 2022 року провели цикл вебінарів «Медіаграмотність для освітян: практичні навички».
    Учителі історії, громадянської освіти, правознавства та мистецтва впродовж 4 занять мали можливість теоретично та практично набути знання з питань:

·         медіа та їхній вплив на суспільство;

·         інфогігієна сучасного педагога: правила безпечного користування гаджетами і соціальними мережами;

·         «підводні камені» дистанційного навчання: як їх уникнути;

·         стереотипи та упередження в освіті: шляхи подолання;

·         фейки, маніпуляції та мова ворожнечі, їх розвінчування на уроках суспільних дисциплін і мистецтва;

·         методичні новинки курсу медіаграмотності «Вивчай і розрізняй».

    Спікер Ірина Нестеренко цікаво, різноманітно і змістовно провела вебінари, використовуючи наочні приклади. Вона говорила про медіаграмотність, інформаційну гігієну та захист від агресії в мережі.

    Адже, працюючи у школі, вчитель повинен упроваджувати елементи медіаграмотності на своїх уроках.
    Завдяки обізнаності та набуттю професійного досвіду педагогічні працівники мають можливість навчити учнів знаходити та викривати маніпуляції, фейки, неправдиву пропаганду, відрізняти факти від суджень. Школярі зможуть шукати першоджерело інформації, захищати свої скриньки та акаунти у соціальних мережах, критично оцінювати та фільтрувати медійні повідомлення. На уроках здобувачі освіти приділятимуть багато уваги критичному осмисленню пропаганди часів першої і другої світових воєн, здобуватимуть навички аналізу прикладів мови ворожнечі та дегуманізації, протистояння дезінформації.
    Навчанням було охоплено 38 учителів історії, правознавства, громадянської освіти та мистецтва закладів освіти Лубенської ТГ. Учасники вебінарів та працівники Центру відзначили високий фаховий та науково-методичний рівень проведення заходу.
    Центр професійного розвитку педагогічних працівників висловлює глибоку вдячність учителю історії Нестеренко Ірині Миколаївні — спікеру циклу вебінарів з теми «Медіаграмотність для освітян: практичні навички» і щиро бажає нових творчих досягнень і перемог.












                                               Консультант ЦПРПП     Альона Таранець


Підсумки фестивалю відеоуроків 

«Освітяни Лубенщини презентують…»

21 січня 2022 року в Центрі професійного розвитку педагогічних працівників відбулося нагородження переможців і лауреатів фестивалю відеоуроків «Освітяни Лубенщини презентують…».
Серед нагороджених:

І місце

·         Левченко Інна Григорівна, вчитель основ здоров’я (спеціалізована школа №6) Переглянути відеоурок;

ІІ місце

·         Ярошенко Оксана Василівна, вчитель фізики (спеціалізована школа №6) Переглянути відеоурок;

·         Сімонькіна Галина Павлівна, вчитель математики (спеціалізована школа №6) Переглянути відеоурок;

ІІІ місце

·         Волошина Ірина Василівна, вчитель хімії (ЗОШ №2) Переглянути відеоурок;

·         Рєпнікова Алла Миколаївна, вчитель біології (ЗОШ №3) Переглянути відеоурок;

·         Біланенко Алла Олексіївна, вчитель математики (ЗОШ №1) Переглянути відеоурок.

Лауреатами фестивалю стали:

·         Сесь Ірина Юріївна, вчитель фізики (ЗОШ №3);

·         Оніщенко Олена Іванівна, вчитель основ здоров’я (ЗОШ №3);

·         Нелін Яна Анатоліївна, вчитель математики (ЗЗСО №4);

·         Васильєва Світлана Григорівна, вчитель математики/Хоменко Тетяна Миколаївна, вчитель української мови та літератури (спеціалізована школа №6);

·         Саєнко Аліна Олексіївна, вчитель хімії (ЗЗСО №4);

·         Семенова Ірина Василівна, вчитель інформатики (ЗОШ №2);

·         Ященко Тамара Львівна, вчитель інформатики (спеціалізована школа №6);

·         Бурега Ірина Олексіївна, вчитель початкових класів (спеціалізована школа №6).

Із вітальним словом до конкурсантів звернулися Мирослав Костенко, начальник Управління освіти виконавчого комітету Лубенської міської ради, Людмила Масько, голова міської профспілки працівників освіти.

Центр професійного розвитку педагогічних працівників щиро вітає переможців та лауреатів конкурсу і бажає нових творчих досягнень і перемог.

















                           Директор ЦПРПП    Надія  СІЧКАР



                                                                   
Семиволос С.О., вчитель математики Снітинської ЗШ І _ ІІІ ступенів. 
Урок математики для учнів 5 кл. - 


Урок-подорож "Використання формул скороченого множення для розкладання многочлена на множники"  для учнів 7 кл. 



УКРАЇНСЬКА МОВА ТА ЛІТЕРАТУРА



Носенко Лариса Василівна 
Учитель
  української мови та літератури, спеціаліст  вищої кваліфікаційної категорії 
Лубенської спеціалізованої школи І – ІІІ ступенів № 6 


НІМЕЦЬКА МОВА


Нагорна Наталія Віталіївна
Учитель  німецької мови, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії Лубенської спеціалізованої школи І – ІІІ ступенів № 6 
Урок німецької мови 7 клас


МИСТЕЦТВО

Андрієвська Любов Миколаївна,вчитель образотворчого мистецтва, учитель - вищої кваліфікаційної категорії, вчитель-методист Лубенської спеціалізованої школи І – ІІІ ступенів №6 
Урок мистецтва для учнів 9 кл. -  

ПОЧАТКОВА ШКОЛА

Парнюк Лариса Анатоліївна,вчитель вищої кваліфікаційної категорії,
вчитель-методист Лубенської спеціалізованої школи І – ІІІ ступенів № 6 
Літературна вікторина для 2 класів  -


Жуль Олена Петрівна,вчитель вищої кваліфікаційної категорії,
вчитель-методист Лубенської спеціалізованої школи І – ІІІ ступенів № 6 
Урок математики для учнів 4 кл. -  


Білик Лідія Миколаївна, вчитель початкових класів Березотіцької ЗШ І _ ІІІ ступенів. 
Урок "Досліджую прикметники 2 клас". 


Немає коментарів:

Дописати коментар