11 грудня 2019 р. в стінах закладу дошкільної освіти № 17
«Золотий ключик» (завідувач Карпець Валентина Андріївна) відбувся семінар для
керівників та методистів дошкільних закладів міста з теми «Методична служба в
сучасному закладі дошкільної освіти». У заході взяли участь головний спеціаліст
управління освіти Чижова О.Ю., методист міського методичного кабінету Івасечко
Н.І., голова міської профспілки працівників освіти Масько Л.Т., завідувачі та
вихователі-методисти закладів дошкільної освіти міста.
Завідувач Валентина Андріївна у своєму
привітальному виступі зазначила, що управлінець-педагог в зв’язку зі своїми
функціями повинен бути не лише керівником, але і наставником в організації
освітнього процесу, володіти багатьма формами професійного навчання своїх
працівників. Тільки тоді можна говорити про ефективне управління та розвиток
педагогічного колективу.
Як позбутися від пасивності окремих
педагогів, як перевести їх від репродуктивної до пошукової діяльності? Такі
питання окреслила у своєму виступі вихователь-методист «Золотого ключика»
Святко Оксана Миколаївна. Сучасний методист повинен не говорити «роби так», а
підказати або запропонувати, що можна було б запозичити із того чи іншого
досвіду, що можна запровадити із інновацій у свою діяльність. Тобто, методист
повинен стати порадником та консультантом.
Активізувати творчу діяльність педагога
можливо через нетрадиційні, інтерактивні методи та форми роботи з педагогами.
Саме тому методична робота в дошкільному закладі є максимально гнучкою, сприяє
підвищенню інноваційного потенціалу педагогів та якості освітнього процесу.
Інтерактивне навчання – це, насамперед, демократичне, діалогове навчання, в
ході якого відбувається взаємодія методиста і вихователя, взаємодія між
колегами. Ця діяльність мотивує кожного вносити свої ідеї, вести спільний
діалог, здійснювати пошук рішення, сміливо озвучувати власну думку.
Інтерактивна діяльність вихователів стимулює процес співробітництва,
взаєморозуміння, накопичення нових знань і умінь і, безумовно, формування
механізму самореалізації педагога.
У ході роботи семінару відбулося
обговорення ролі інтерактивних форм методичної роботи, яку впроваджують у
даному закладі, а саме: проведення тренінгів; інтерактивних практикумів;
педагогічних дебатів; професійних батлів; брифінгів; методичних аукціонів;
ярмарку педагогічних ідей; педагогічного геокешингу (своєрідної туристичної гри
«У пошуках скарбів»); дивертисменту; педагогічних квестів; інформаційних
брифінгів; панорам ідей.
Центром, де молодий або малодосвідчений
працівник має змогу формувати свій індивідуальний стиль педагогічної
діяльності, є школа молодого вихователя, школа наставництва. Ця школа в
«Золотому ключику» має досить довгий стаж роботи. Вона допомогла розкрити
багатьом вихователям педагогічний потенціал, власні духовні сили. Школа
молодого вихователя продовжує зміцнювати товариські зв’язки між колегами,
робить початківця володарем секретів майстерності, накопиченої поколіннями
педагогічних працівників. План роботи школи молодого вихователя включає в себе
бесіди, науково-теоретичні семінари, знайомство з новинками методичної
літератури, цілеспрямоване відвідування занять досвідчених педагогів і молодих
спеціалістів.
Своїм інноваційним досвідом у плануванні
освітньої діяльності завідувач і вихователь-методист поділились з колегами.
Були представлені для огляду перспективні та календарні плани педагогів різних
вікових груп, психолого-педагогічне проектування з досвіду роботи вихователя
Олійник Валентини Олексіївни.
Самобутнім подарунком для колег була
авторська (завідувач Карпець В.А.) віршована казка «Колобок на новий лад», яку
представили театральною сценкою педагоги «Золотого ключика», чим ще раз
підтвердили свою універсальність. Головною темою дійства була презентація
«лісових дитячих садочків» та проблема вибору найкращого.
Успіх у підвищенні кваліфікації,
творчого потенціалу педагогічного колективу, досягнення високих результатів в
освітньому процесі значною мірою залежать від культурної та цілісної
особистості.
Господині закладу (завідувач Карпець Валентина
Андріївна та вихователь-методист Святко Оксана Миколаївна) у другій частині
семінару підготували для учасників захопливу мандрівку у світ мистецтва та
духовності. Звичайно, для виховання творчого, духовно багатого покоління
необхідно в першу чергу педагогу стати
творчою людиною, оволодіти вищим пілотажем педагогіки та мати великий
багаж знань. Адже ми живемо в часи швидкого безупинного прогресу, швидкої зміни
подій, не маючи часу на духовний саморозвиток. Тому для перегляду фрагменту
традиційної педагогічної години була обрана тема «Педагогічні арабески у світі
живопису Полтавщини».
Валентина
Андріївна розповіла присутнім про життєвий і творчий шлях української художниці,
нашої землячки, Катерини Білокур, представниці народного декоративного
живопису, «наївного мистецтва». Вона найбільше малювала квіти олійними фарбами. Білокур Катерина Василівна
привернула увагу до своїх картин яскравою самобутністю, поетичною силою своїх
творів. Художниця немов розповідала світові, який талановитий її народ, як
глибоко розвинуте в ньому естетичне почуття, яка сприйнятлива душа до всього
прекрасного в житті.
Оксана Миколаївна познайомила
учасників семінару з творчістю видатної української художниці, ще однією
землячкою, Марією Башкірцевою, твори якої зберігаються у музеях багатьох країн
світу, яка стала однією з перших українок і першою жінкою-художницею, чиї
картини потрапили до Лувру. Про її неординарне життя та захоплення мистецтвом
вихователі розповіли у мініспектаклі. Акторською майстерністю та театальною атмосферою захопила глядачів
Світлішина О.М.
Підсумком семінару був круглий стіл,
під час якого учасники відзначили високий
рівень організації методичної роботи, яка будується на принципах розвитку
особистісного потенціалу педагога, гармонійної співпраці завідувача і
методиста. Успіх роботи дошкільного закладу залежить від творчої активності
педагогів, від їх професійної зрілості і взаємоповаги.
Головний
спеціаліст Олена Чижова
Немає коментарів:
Дописати коментар