22-23 лютого 2024 року проходила ІІІ Міжнародна науково-практична конференція «Наука і освіта в глобальному та національному вимірах: виклики, загрози, перспективи розвитку», організована Луганським національним університетом імені Тараса Шевченка. У конференції взяли участь науковці закладу, міжнародні вчені та освітяни закладів освіти Лубенщини. У своїх доповідях вони окреслили питання науково-практичного обґрунтування розвитку науки і освіти в умовах зовнішніх і внутрішніх викликів, обговорили тенденції та перспективи розвитку науки і освіти в сучасних реаліях, презентували інноваційний педагогічний досвід в контексті реалізації концепції впродовж життя.
У рамках конференції відбулася презентація науково-методичного альманаху «Плекаємо особистість», присвяченого узагальненню досвіду освітян Лубенської територіальної громади.
Усебічну допомогу у виданні посібника надав Луганський національний університет, особисто голова вченої ради, доктор педагогічних наук, професор, академік НАПН України Віталій Семенович Курило, ректор, доктор педагогічних наук, професор Олена Леонідівна Караман, доктор педагогічних наук, проректор Ярослава Юрків.
Альманах вміщує 44 статті, які висвітлюють різні напрямки управлінської, освітньої
та виховної діяльності закладів освіти
громади. Досвідом роботи поділилися 50 педагогічних працівників.
Перший розділ альманаху «Дошкільна освіта» вміщує матеріали про
зміст і технології роботи у закладі дошкільної освіти, співпрацю
вихователів і батьків здобувачів освіти,
пріоритетні напрями патріотичного виховання дошкільнят в умовах сьогодення.
Свої статті презентували:
-
Бородай Людмила Петрівна, директор ЗДО №12;
-
Шапшалова Вікторія Євгеніївна, вихователь-методист ЗДО
№12;
-
Семенець Тетяна Василівна, вихователь ЗДО №8;
-
Ковінько Оксана Григорівна, вихователь ЗДО №8;
-
Бейда Лариса Володимирівна, вихователь ЗДО №8.
Початкова освіта представлена на сторінках альманаху численними напрацюваннями
вчителів із реалізації Реформи «Нова українська школа», зокрема: упровадження ефективних засобів і методів
навчання, спрямованих на формування всебічно розвинутої особистості, яка вміє
швидко адаптуватися до змін у навколишньому середовищі і здатна навчатися
впродовж життя, реалізацію діяльнісного підходу в контексті початкової школи,
розвиток пізнавальної активності та критичного мислення учнів, використання
інтерактивних технологій навчання. Власним досвідом поділилися учителі
початкових класів:
-
Буторіна Олена Миколаївна (Академічний ліцей імені братів
Шеметів);
-
Грибань Алла Володимирівна (Академічний ліцей
«Європейський»);
-
Данілова Юлія
Дмитрівна ( Опорний заклад «Засульський ліцей»);
- Крістіян
Тетяна Олександрівна ( Академічний ліцей
імені братів Шеметів);
- Ластовецька Інна Вікторівна (Опорний
заклад «Засульський ліцей»);
- Паріста Аліна Миколаївна ( Перша гімназія імені
Матвія Номиса);
-
Петраш Світлана
Михайлівна ( Перша гімназія імені Матвія Номиса) ;
- Полякова Олена Миколаївна
(Гімназія імені Володимира Малика);
-
Семітко Таміла Олексіївна ( Гімназія
«ПРОСВІТ»);
- Сидоренко
Тетяна Василівна (Українська класична
гімназія);
- Шевелінда Юлія Юріївна (Гімназія імені Василя Барки);
-
Яриновська Наталія Євгеніївна (Гімназія
«ПРОСВІТ»).
Розділ «Соціально-гуманітарний напрям»
вміщує численні актуальні матеріали із досвіду роботи вчителів закладів освіти громади. Сучасні
підходи до вивчення предметів, штучний інтелект у роботі вчителя, розвиток
емоційного інтелекту та творчо-критичного мислення учнів, використання
народознавчих елементів, проєктних технологій на уроках, формування
медіаграмотності учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану – далеко
не весь перелік проблем, порушених на сторінках посібника педагогами:
-
Андрієвською Любов’ю Миколаївною,
учителем образотворчого мистецтва та інтегрованого курсу «Мистецтво»
Академічного ліцею «Європейський»;
-
Бедрик Людмилою Іванівною, учителем української мови та
літератури Гімназії імені Василя Барки;
-
Медведевою Людмилою Сергіївною, учителем математики
Гімназії імені Василя Барки;
- Вербецькою Лідією Павлівною, учителем української
мови і літератури та зарубіжної літератури Опорного закладу «Засульський ліцей»;
- Ганагою Наталією Миколаївною, заступником
директора з навчально-виховної роботи, учителем української мови та
літератури Березотіцької класичної гімназії;
- Кошовою Світланою Петрівною, учителем зарубіжної літератури Академічного
ліцею імені братів Шеметів;
-
Левченко Інною Григорівною, учителем
української мови та літератури Академічного ліцею «Європейський»;
-
Литвих Тетяною Володимирівною, учителем
зарубіжної літератури Української класичної гімназії;
-
Мушкаріною
Наталією Анатоліївною, учителем англійської мови Академічного ліцею
імені братів Шеметів;
-
Нестеренко Іриною Миколаївною, учителем
історії та суспільних дисциплін Академічного ліцею імені братів Шеметів;
-
Нікул Юлією Василівною, заступником директора з
навчально-виховної роботи з іноземних мов, учителем англійської мови
Академічного ліцею «Європейський»;
-
Похвалою Інною Олександрівною, учителем англійської мови
Академічного ліцею «Європейський»;
-
Панченко Світланою
Вікторівною, учителем української мови
та літератури Гімназії імені Катерини Скаржинської;
-
Сало Вікторією
Василівною, учителем української мови та літератури Академічного ліцею імені
братів Шеметів;
- Таранич Оленою Вікторівною, учителем історії Березотіцької класичної гімназії;
-
Цимбал Оленою
Іванівною, учителем української мови та літератури Академічного ліцею імені братів
Шеметів;
-
Шовкопляс Людмилою Анатоліївною, учителем зарубіжної
літератури Гімназії «ПРОСВІТ»;
- Ясько Аллою Миколаївною, учителем зарубіжної літератури Академічного ліцею «Європейський».
Власними напрацюваннями з формування
фінансової грамотності учасників освітнього процесу, предметних компетентностей
учнів шляхом біологічного експерименту, застосування акмеологічних технологій
як засобу виховання успішної особистості
поділилися фахівці наших закладів у розділі «Природничо-математичний напрям»:
-
Білан
Руслан Олексійович, учитель біології Академічного ліцею імені братів
Шеметів;
- Клиша Ольга
Сергіївна, учитель біології Академічного ліцею «Європейський»;
- Семенова Ірина Василівна, учитель інформатики та економіки Академічного ліцею
імені братів Шеметів.
Розділ «Фізична культура» представлений
дослідженнями педагогів, які розкривають сучасні підходи до уроків фізичної
культури в закладах освіти та роль фізичної культури і спорту у розвитку
сучасного вчителя й учня. Досвідом
роботи поділилися:
-
Лісна Світлана
Григорівна, консультант Центру професійного розвитку педагогічних працівників;
-
Руденко Наталія Іванівна, учитель фізичної культури
Снітинської гімназії.
У сучасних умовах заклад освіти повинен
вибудувати власну траєкторію так, щоб упевнено конкурувати та почуватися
лідером на ринку освітніх послуг. Це зумовлює необхідність формування дієвого
інструментарію для забезпечення управлінських рішень, які допомагатимуть
привернути увагу цільової аудиторії й матимуть вагомий вплив при виборі
освітнього закладу. Ці та інші важливі питання досліджуються у розділі «Управлінська діяльність закладу
освіти» в матеріалах:
- Брекало Наталії Михайлівни, директора Академічного ліцею імені братів Шеметів;
- Деркач Лариси
Анатоліївни, директора Академічного ліцею «Європейський»;
- Соколовської Оксани
Петрівни, заступника
директора з науково-методичної роботи Академічного ліцею «Європейський»;
- Коршак Тетяна Володимирівна, заступник директора з навчальної роботи Академічного ліцею "Європейський",
- Макаренко Ірини
Миколаївни, заступника директора з навчальної роботи Гімназії імені
Володимира Малика;
- Максакової
Анни
Вікторівни, заступника
директора з навчальної роботи Академічного ліцею імені братів
Шеметів;
- Матвієнко Наталії Леонідівни, заступника
директора з виховної роботи Гімназії імені Володимира Малика;
- Сергієнко Тетяни
Григорівни, директора Першої гімназії імені Матвія Номиса;
- Таранець Альони Володимирівни,
консультанта Центру професійного розвитку педагогічних працівників.
Розділ «Психологія» представлений матеріалами з досвіду роботи щодо
формування медіаінформаційної грамотності учасників освітнього процесу в умовах
воєнного часу як засобу психогігієни Журбенко Ольги Олександрівни, практичного
психолога та соціального педагога Березотіцької класичної гімназії.
До педагогічних працівників із привітальним словом звернулися Олена
Караман, ректор ДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченка» та Мирослав Костенко, начальник
Управління освіти.
Усі авторам статей було вручено науково-методичний
альманах «Плекаємо особистість» та сертифікати.
Немає коментарів:
Дописати коментар