понеділок, 13 березня 2023 р.

Урочистості з нагоди видання науково-методичного альманаху «Плекаємо особистість»

 

Складні, трагічні й водночас величні часи, які проживає зараз Україна, вимагають складних рішень і вчинків. На кожному рівні й від кожного з нас. В освітян свій фронт – захищати, виховувати, навчати не просто дітей, а наше майбутнє. Так було завжди, але зараз це відчувається та розуміється особливо гостро.

         Попри все, сьогодні наша освітянська спільнота, яка нараховує понад 900 педагогічних працівників, як ніколи усвідомлює надзвичайно важливу місію ВЧИТЕЛЯ, який наповнює дитячі серця любов’ю до Батьківщини, виховує особистість, патріота й громадянина. Саме педагоги активно долучаються  до формування країни вільних громадян, здатних захищати свою державу, дбати про справжні людські цінності, утверджувати українську національну ідентичність, жити та розвиватися в нових цивілізаційних умовах.

         Освітяни роблять надважливу працю, виховують нову генерацію українців, передаючи кожній молодій людині неоціненний скарб високої освіченості, духовності та прагнення змінювати на краще життя і долю України.

         Презентація науково-методичного альманаху «Плекаємо особистість», присвяченого узагальненню інноваційного педагогічного досвіду освітян Лубенської територіальної громади, відбулася 10 березня 2023 року в залі засідань Лубенської міської ради.

         Педагогічних працівників на початку урочистостей привітала учениця 11 класу Лубенської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №6 Кіян Софія, переможець І та призер ІІ  етапів обласного конкурсу читців «Тарасовими шляхами», присвяченого Шевченківським дням. У її виконанні прозвучав вірш Ліни Костенко «Кобзарю».

 

         Усебічну допомогу у виданні альманаху надав державний заклад «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка», особисто

 голова вченої ради, доктор педагогічних наук, професор, академік НАПН України Віталій Курило, ректор, доктор педагогічних наук, професор Олена  Караман,  голова профспілки університету, кандидат педагогічних наук, доцент Володимир Мороз.

 

         Посібник вміщує 39 статей, які висвітлюють різні напрямки освітньої та виховної діяльності у закладах освіти громади. Досвідом роботи поділилися 42 педагогічних працівника загальноосвітніх шкіл №2, №3, №7, №8, №10, закладу загальної середньої освіти №4, спеціалізованої школи №6, Березотіцької, Калайдинцівської, Вищебулатецької загальноосвітніх шкіл, Засульського та Вовчицького ліцеїв, закладів дошкільної освіти Засульського, №3, №10 та Інклюзивно-ресурсного центру.

         Перший розділ альманаху «Зміст і технології виховної роботи в закладах освіти» вміщує матеріали про роль шкільного музею та бібліотеки як освітнього простору та просвітницького ресурсу, військово-патріотичної гри «Джура» та учнівського самоврядування у вихованні патріотизму,  формуванні національної свідомості учнів, активізації творчого потенціалу школярів. Свої статті презентували: Лариса Алєксандрова, завідуюча бібліотекою ЗОШ №7, Лідія Вербецька, педагог-організатор Засульського ліцею, Тетяна Десятник, педагог-організатор Калайдинцівської ЗОШ, Анатолій Савенков, директор Засульського ліцею, Валентина Шлапко, керівник гуртка Вовчицького ліцею.

 

         Досвідом роботи з використання інноваційних технологій в освітній діяльності з дітьми дошкільного віку, формування мовленнєвої компетентності, активізації розумового розвитку та реалізації завдань морального виховання дошкільників поділилися педагогічні працівники у розділі «Актуальні проблеми дошкільної освіти»: Ольга Гутовська, вихователь ЗДО №10, Юлія Донченко, вихователь ЗДО №3, Алла Мягких, вихователь-методист ЗДО №3, Любов Погребняк, директор Засульського ЗДО, Наталія Кілочик, вихователь-методист  Засульського ЗДО.

 

 

         Початкова освіта представлена на сторінках альманаху напрацюваннями вчителів із реалізації Реформи «Нова українська школа», зокрема:  упровадження ефективних засобів і методів навчання, спрямованих на формування всебічно розвинутої особистості, яка вміє швидко адаптуватися до змін у навколишньому середовищі і здатна навчатися впродовж життя, на формування зв’язного мовлення, образного й критичного мислення, розвиток пізнавальної активності  молодших школярів, організацію проєктної діяльності у початковій школі. Власним досвідом поділилися: Світлана Зикова, вчитель початкових класів ЗОШ №8, Любов Качур , вчитель початкових класів ЗОШ №8, Олена Лоташ, вчитель початкових класів спеціалізованої школи №6, Лариса Назаренко, вчитель початкових класів ЗЗСО №4, Людмила Небеська, вчитель початкових класів ЗОШ №8, Олена Павлова, вчитель початкових класів спеціалізованої школи №6, Вікторія Сліпич, вчитель початкових класів Калайдинцівської ЗОШ, Тетяна Степура, вчитель початкових класів ЗОШ №2.

 


         Розділ «Природничо-математична та технологічна галузі освіти» вміщує численні актуальні матеріали із досвіду роботи  вчителів закладів. Формування компетентностей здобувачів освіти засобами STEM-освіти, сучасних інтернет-ресурсів, ефективне застосування методів моделювання, проєктних технологій, розвиток креативного, критичного та логічного мислення – далеко не весь перелік проблем, порушених на сторінках посібника педагогами: Русланом Біланом, учителем біології ЗОШ №2, Ларисою Деркач, вчителем математики Засульського ліцею, Наталією Матвієнко, вчителем фізики та інформатики ЗЗСО №4, Євгенією Мокренко, вчителем хімії спеціалізованої школи №6, Олександром Павленком,  учителем інформатики Березотіцької ЗОШ, Володимиром Романенком, учителем трудового навчання ЗОШ №3, Наталією Романенко, заступником директора з навчальної роботи, вчителем математики ЗОШ №3, Іриною Семеновою, вчителем інформатики ЗОШ №2, Ларисою Скляровою, вчителем математики ЗОШ №2.

 

 

         Власними напрацюваннями  з вивчення емоційної саморегуляції старших підлітків у критичних умовах війни, результатами досліджень щодо здатності старшокласників відновлювати свої фізичні та душевні сили, адаптуватися до умов поточної життєвої ситуації, основними формами і методами роботи з дітьми з особливими освітніми потребами поділилися фахівці наших закладів у розділі «Психологічні та інклюзивні засади освітнього процесу»: Марта Жарова, консультант Інклюзивно-ресурсного центру, та Ірина Морозенко, практичний психолог і соціальний педагог Вовчицького ліцею.

 

         Розділ «Досвід та перспективи суспільно-гуманітарної роботи в закладах освіти» представлений численними дослідженнями педагогів, які розкривають ефективні методи  формування й розвитку ключових компетентностей учнів, виховання громадянина України, підготовленого до життя в сучасному суспільстві, здатного навчатися, оперувати й управляти інформацією, приймати виважені рішення, нести відповідальність за власні вчинки, досягати творчої самореалізації.  Усебічно аналізуються шляхи формування емоційного інтелекту здобувачів освіти, розвитку критичного мислення, особистісно орієнтованого підходу у навчанні та використання інформаційно-комп’ютерних технологій такими педагогами: Оксаною Білан, учителем української мови та літератури спеціалізованої школи №6, Оленою Больбот, учителем історії ЗОШ №2, Вірою Дендеберею, вчителем англійської мови ЗОШ №2, Ольгою Іщенко, директором, учителем історії та правознавства ЗОШ №10, Людмилою Бедрик, учителем української мови та літератури ЗОШ №10, Наталією Колісніченко, вчителем української мови та літератури Засульського ліцею, Людмилою Корніяченко, вчителем української мови та літератури ЗОШ №2, Наталією Мішковою, вчителем англійської мови спеціалізованої школи №6, Ларисою Носенко, вчителем української мови та літератури спеціалізованої школи №6, Юлією Ржевською, заступником директора з навчально-виховної роботи, вчителем української мови та літератури Вищебулатецької ЗОШ, Юрієм Тесленком, учителем музичного мистецтва та мистецтва Засульського ліцею.

 


         У сучасних умовах заклад освіти повинен вибудувати власну траєкторію так, щоб упевнено конкурувати та почуватися лідером на ринку освітніх послуг. Це зумовлює необхідність формування дієвого інструментарію для забезпечення управлінських рішень, які допомагатимуть привернути увагу цільової аудиторії й матимуть вагомий вплив при виборі освітнього закладу. Ці  та інші важливі питання досліджуються в матеріалах до розділу «Управлінські аспекти освітньої діяльності» Ларисою Деркач, директором спеціалізованої школи №6, та Оксаною  Соколовською, заступником директора з науково-методичної роботи спеціалізованої школи №6.

         До педагогічних працівників із привітальним словом звернулися Олена Караман, ректор ДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченка», Олександр Грицаєнко, Лубенський міський голова, та Мирослав Костенко, начальник Управління освіти.

         Усі авторам  статей було вручено науково-методичний альманах «Плекаємо особистість»

         Учасників презентації привітав вокальний ансамбль «Гілея» Михнівської загальноосвітньої школи.

         Центр професійного розвитку педагогічних працівників висловлює вдячність Альоні Таранець, Світлані Лісній, консультантам ЦПРПП, Людмилі Кравцовій, психологу ЦПРПП, Людмилі Масько та Людмилі Грицаєнко, головам міського та районного комітетів профспілки працівників освіти, за вагому допомогу у виданні посібника та проведенні презентації альманаху.

 


   Директор ЦПРПП                                                    Надія Січкар

Немає коментарів:

Дописати коментар